DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mimari Pratiğinde Etik ve Sosyal Sorumluluk
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 495
Güz
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerin gelecekteki kariyerlerinde etkili olabilecek etik tutumları dikkate alabilmeleri için tarih boyunca mimarların seçtiği durumları keşfetmek. Mimarların aldığı kararların sosyal ve çevresel etkilerini anlamak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel etik kurallarını ve aralarındaki farkları tanımlayabilecek,
  • Çağdaş bir etik problemine karşılık etik bir söylem geliştirebilecek,
  • Önemli profesyonel kurumlar tarafından tanımlanan mimarların etik görevlerini tanımlayabilecek,
  • İşverenin ihtiyaçlarına yönelik mesleki etik stratejileri şekillendirebilecek,
  • Kamunun ihtiyaçlarına yönelik mesleki etik stratejileri şekillendirebilecek,
  • Mesleğin ihtiyaçlarına yönelik mesleki etik stratejileri şekillendirebilecek
  • Doğa ve çevrenin ihtiyaçlarına yönelik mesleki etik stratejileri şekillendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, gruplar halinde tamamlanacak olan mesleki etik uygulama raporuna dahil edilecek olan ve yukarıda listelenen öğrenme çıktıları etrafında yapılandırılmıştır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı Tüm materyaller ve metinler gerektiğinde haftalık olarak sağlanacaktır.
2 Mimarlıkta etik ve sosyal sorumluluk ne anlama gelir?
3 Etik görevler - profesyonel kurumlar
4 Etik görevler - işveren ihtiyaçları
5 Etik görevler - kamusal ve sivil toplum
6 Etik görevler - mesleki ihtiyaçlar
7 Etik ihtiyaçlar - çevre
8 Ara sınav (Quiz)
9 Öğrenci grupları - öğrenci önermeleri (1)
10 Öğrenci grupları - öğrenci önermeleri (2)
11 Araştırma yöntemleri ve rapor yazımı
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınav
Ders Kitabı

Referans kaynaklar Blackboard üzerinden haftalık olarak paylaşılacaktır.

Önerilen Okumalar/Materyaller Spector, Tom. The ethical architect the dilemma of contemporary practice. New York: Princeton Architectural Press, 2001. Print. •Stanford Encyclopedia of Philosophy. Stanford University, n.d. Web. 18 June 2017.• AIANational. "Code of Ethics and Professional Conduct." AIA Codeof Ethics (2007): 308-12. AIA Codeof Ethics. American Institute ofArchitects, 28 Feb. 2017. Web. 18 June 2017.. •Cobb, Henry, "Ethics and Architecture" in GSD News (Cambridge: Harvard University, Fall 1995). • Ethics: From Building to Architecture. Perf. Henry Cobb. AIA National, n.d. Web. . • Design like You Give a Damn: Architectural Responses toHumanitarian Crises. London: Thames and Hudson, 2006. Print. • Taylor and Levine (2012) Prospects for an Ethics ofArchitecture, Taylor and Francis

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
36
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

X
2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

X
6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

X
10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest